Pages

Saturday, January 29, 2011

Salam Mesra Pembuka Bicara

Salam mesra buat kawan-kawan diluar sana yang baru pertama kali menjejakkan diri ke blog saya.Entri pertama saya ini membuatkan saya bagai nak tercabut urat saraf memikirkan topik yang bersesuaian.Yang pertama kali pastilah yang  tersusah untuk dilakukan tapi kalau tidak dipahat juga otak ini manakan dapat hasilnya kan..Maka terhasillah tulisan  yang berjela-jela  ini..Di blog saya ini saya seboleh-bolehnya saya akan memartabatkan penggunaan Bahasa Melayu tulen tanpa singkatan perkataan.Tetapi akan ada juga sesetengah entri yang akan ditulis dalam bahasa inggeris bersesuaian dengan topik atau 'review' yang akan saya utarakan nanti.Selain itu dapat juga melatih keupayaan menulis saya setelah 5 tahun berkecimpung dengan nombor dan kalkulator.Nak buat bagaimana sebagai seorang pelajar jurusan perakaunan tanpa kalkulator tiada bernyawalah saya didalam kelas.Ini pengajaran yang saya dapat jikalau terlupa membawa kalkulator ke kelas.Bunyi macam agak skema tulisan saya tapi bukankah bahasa itu melambangkan bangsa.Jangan risau yang pasti saya bukanlah seorang yang menjunjung sifat-sifat skema atau erti kata lain memang tidak skema langsung.Sempena kedatangan tahun baru 2011 ini ada bermacam-macam resolusi yang bermain diminda saya.Anda pula bagaimana?Pasti ada yang ingin mencapai tahap anugerah dekan,lebih langsing,lebih kaya,ingin naik pangkat dan berbagai-bagai lagi.Semoga kita bersama-sama dapat mencapai azam-azam yang disasarkan untuk tahun 2011 ini.Akhir kata penutup bicara salam ikhlas dari saya.Yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T dan yang buruk itu pastilah atas kekerdilan saya ini sebagai hambanya yang lemah.Berjumpa lagi di entri yang akan datang...

2 comments: